Középpontban a minőség – EFQM kiválósági tanúsítás az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálatban

Szerzők

  • Bergmann Krisztina
    Affiliation
    Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Kar, Kari Könyvtár és Gyógypedagógia-történeti Gyűjtemény, könyvtárigazgató
  • Gombos Annamária
    Affiliation
    Eötvös Loránd Tudományegyetem Egyetemi Könyvtár és Levéltár, főigazgató
  • Kálóczi Katalin
    Affiliation
    Eötvös Loránd Tudományegyetem Egyetemi Könyvtár és Levéltár, főtanácsos
  • Vajda Zsuzsanna
    Affiliation
    Eötvös Loránd Tudományegyetem Egyetemi Könyvtár és Levéltár, főtanácsos

Absztrakt

2020-ban, Magyarországon első könyvtárként az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat (EKSZ) nyerte el az EFQM „Elkötelezettség a Kiválóságért” tanúsítványt. Az írás röviden bemutatja az EFQM szervezetét, az általuk kidolgozott minőségértékelési modellt és elismerési rendszert. A szerzők bemutatják az EKSZ pályázatát, ismertetik az önértékelés kérdéseit és eredményeit, összegzik a pályázat keretében megvalósított három fejlesztési projekt céljait és megállapításait. A cikk röviden leírja a 2021-től bevezetett, tartalmában és megjelenésében is jelentősen megújult EFQM Modell 2020 legfontosabb változásait. Az új modell bevezetésével az elismerési rendszer is megújult, amely hatással volt a 2021-től újraindult Nemzeti Kiválósági Díj és Nemzeti Kiválóság Elismerési Rendszer kialakítására.

Kulcsszavak:

CAF, EFQM, EFQM Modell 2020, Eötvös Loránd Tudományegyetem Egyetemi Könyvtári Szolgálat, Értékelési keretrendszer

Megjelent

2021-10-31

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok