Középpontban a minőség – EFQM kiválósági tanúsítás az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálatban
Absztrakt
2020-ban, Magyarországon első könyvtárként az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat (EKSZ) nyerte el az EFQM „Elkötelezettség a Kiválóságért” tanúsítványt. Az írás röviden bemutatja az EFQM szervezetét, az általuk kidolgozott minőségértékelési modellt és elismerési rendszert. A szerzők bemutatják az EKSZ pályázatát, ismertetik az önértékelés kérdéseit és eredményeit, összegzik a pályázat keretében megvalósított három fejlesztési projekt céljait és megállapításait. A cikk röviden leírja a 2021-től bevezetett, tartalmában és megjelenésében is jelentősen megújult EFQM Modell 2020 legfontosabb változásait. Az új modell bevezetésével az elismerési rendszer is megújult, amely hatással volt a 2021-től újraindult Nemzeti Kiválósági Díj és Nemzeti Kiválóság Elismerési Rendszer kialakítására.