„Mert építeni kell…” – A Könyvtári Intézet minőségmenedzsment szolgáltatásának fejlesztései és eredményei (2017–2020)
Absztrakt
A könyvtári rendszer minőségfejlesztésének menedzselése a Könyvtári Intézet szolgáltatása, működési kereteit törvény szabályozza, célcsoportja a magyarországi könyvtárak. Az Intézet feladatellátási kötelezettségét először a 2017. évi kulturálistörvény-módosítás, majd rendelet rögzítette, új fejezetet nyitva a magyarországi könyvtári minőségirányítás történetében. A Könyvtári Intézet egy évtizedek óta tudatosan felépített, stabil alapokra helyezett minőségfejlesztési rendszert örökölt, azonban szükségszerű és elkerülhetetlen volt, hogy a rendelet által rárótt feladatot új nézőpontból, új szemlélettel közelítse meg. A munka során a cél a változó igények megértésén és a szakértelmen alapuló továbbépítkezés. A cikk alapvetően a 2017 decembere és 2020 szeptembere közötti időszakot fogja át a feladat megjelenésétől az osztállyá alakulásig – a partnerkapcsolatok, a Könyvtárak Minőségi Működésének Értékelési Rendszere és az önértékelés, a Magyarországi Könyvtárak Adatbázisa, a pályázatok, a háttérfolyamatok, a szakmai napok, illetve az ezeket érintő változások bemutatásával.