A Könyvtári Intézet élén 2006–2011 között
Absztrakt
A szerző 1977 és 1983 között az Intézet előd intézményében (Könyvtártudományi és Módszertani Központ) az Olvasáskutatási Osztály kutatója volt. 2001-ben került (vissza) az addigra már véglegessé vált szervezetű Intézetbe, az Oktatási Osztály új vezetőjeként. 2005-ben elnyerte a Könyvtári Intézet vezetésére kiírt pályázatot. A visszaemlékezés a 2006 és 2011 közötti időszak intézeti feladataiból válogatott, bevallottan szubjektíven. Kiemeli az irányadó EU-s szakmai dokumentumok ismeretének fontosságát és az EU-projektekhez való kapcsolódás jelentőségét. Két projektre – melyek alapvetően átalakították a könyvtárszakmai irányítás és szervezés rendszerét – részletesebben is kitér. Utal a közkönyvtárak ügyének előmozdítására irányuló Pulman projektre (hangsúlyos eleme a hátrányos helyzetűek és kistelepülésen élők könyvtári ellátásának javítása), valamint a CALIMERA Együttműködési Technológiai projekt IST (Információs Társadalom Technológia) célkitűzéseire.
Hangsúlyozta továbbá a könyvtáros pályával, a képzéssel, a pályára kerüléssel, a könyvtárosok társadalmi megítélésével kapcsolatos intézeti vizsgálatokat és jelentéseket, valamint a könyvtárosok szakmai minősítéséről, önértékeléséről készült nemzetközi útmutató fontosságát (Certidoc). Fontos feladatuk volt a határon túli magyar könyvtárosok képzési és továbbképzési rendszerének kidolgozása is. A 2008 és 2013 közötti időszakra tervezett könyvtárfejlesztési stratégia Portál programjából az olvasáskutatás-fejlesztését segítő projektmunkát (Családi olvasás éve) és a felnőttképzés támogatását emelte ki. Említi még a visegrádi országok közkönyvtári intézeteinek 2010-ben szervezett találkozóját.