A középiskolai tanárok viszonya az információs műveltséghez Magyarországon, Lengyelországban és Litvániában

Szerzők

  • Tomori Tímea
    Affiliation
    Nyíregyházi Egyetem, Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet, tanársegéd
  • Koltay Tibor
    Affiliation
    Eszterházy Károly Egyetem, Tudástechnológiai Intézet, ny. intézetigazgató
  • Grigas Vincas
    Affiliation
    Vilniusi Egyetem, Digitális Kultúrák és Kommunikáció Tanszék, egyetemi docens

Absztrakt

2019-ben felmérés készült Magyarország, Lengyelország és Litvánia középiskolai tanárainak az információs műveltséggel kapcsolatos ismereteiről és attitűdjeiről. Az eredmények azt mutatják, hogy a három érintett országban nem eléggé kapcsolódik egymáshoz az információs műveltség elmélete és az iskola pedagógiai valósága. A tanároknak csak kis része ismeri, hogy mit takar ez a fogalom és melyek oktatásának módszerei. Oktatása terén sincs egységes gyakorlat és a tanárok többsége túlbecsüli vele kapcsolatos ismereteit. Miközben a könyvtárosokkal közös tervezés és bevonásuk az tanításba fontos volna, sok tanár érzi úgy, hogy ő maga is képes az információs műveltség oktatására.

Kulcsszavak:

Didaktika –általános és középiskolai, Felmérés, Információs műveltség, Oktatás információellátása, Pedagógus, Magyarország, Litvánia, Lengyelország

Megjelent

2021-02-01

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok